En verden af the

Kjøpsbetingelser

Vi ønsker at alle våre kunder skal ha en god opplevelse når de handler i vår nettbutikk. Les om våre vilkår her.

Kjøpsbetingelser
I A.C. Perchs er vi stolte av å betjene våre kunder i inn- og utland via PostNord. Vi sender te direkte til din adresse eller bedrift. Når du bestiller, kan du bruke vår nettbutikk www.perchs.no. Alle kunder skrives inn i vår kundedatabase, hvor vi også noterer individuelle ønsker og spesielle blandinger. Teen pakkes trygt i spesielle poser slik at den ikke mister smak eller påføres andre dufter under transport. Alle priser er inkl. MVA og oppgitt i norske kroner, EUR eller USD. Der beregnes 15% MVA på matvarer og 25% MVA på ikke matvarer.

Partene:
Selger er A C Perchs Thehandel Norge AS, Kirkegata 5, 0153 Oslo, [email protected], 960 97 809, 914114063, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Online Kjøp:
Kunden er ansvarlig for at adresseinformasjonen er korrekt skrevet inn.
A.C. Perchs bruker “cookies” i nettbutikken. Vil du ikke tillate lagring av cookies på din datamaskin, kan du sette den slik i nettleseren din.

Frakt kostnad og levering:
Norge: 45,-.

Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 200 for frakt tur/retur av gjeldende ordre, for å dekke våre utlegg

Ordrer på mer enn 600 kroner blir sendt fraktfritt.

Leveringstider:
Varen sendes 1-4 dager etter mottatt ordre og leveringstiden varierer fra 2-5 arbeidsdager.

Med forbehold om eventuelle trykkfeil, prisendringer og tilgjengelighet og
leveringsfeil fra PostNord og Posten.

A.C. Perchs Thehandel Norge AS
Kirkegata 5
Oslo

Organisasjonsnummer: 914 114 063

Telefon : (+ 47) 96097809
perchs [@] perchs.no

Avbestilling:

Det er mulig å kansellere sin bestilling ved å kontakte oss på samme dag som den er bestilt.

Angrerett:
Kjøper har 14 dager til å returnere, fra mottak av varen. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Kun varer som IKKE er matvarer (te) kan returneres såfremt de er uåpnet.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

En uavhentet pakke kan ikke regnes som en retur som innbefattes av angreretten og gir derfor heller ikke rett til å få pengene retur.

Reklamasjon:

Hvis du mottar produkter med som har mangler, transportskade eller annen type kvalitets avvik, skal A C Perchs Thehandel kontaktes innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Fristen for å reklamere vil aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt mangelen ble oppdaget, og må senest skje innen 2 år etter at kunden mottok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dersom kunden ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Husk at matvarer (te) ofte vil ha enn annen forventet holdbarhet enn andre varer. Selv om reklamasjonsfristene er overholdt, så må det fortsatt foreligge en mangel ved matvaren på kjøpstidspunktet for at vilkårene for reklamasjon skal være oppfylt.  Og dersom matvaren har en spesifikk holdbarhetsdato som du har blitt opplyst om, kan du heller ikke reklamere på varen etter utløpet av denne datoen

Betalingsvilkår:

Alle betalinger er teknisk utført av Quickpay. Hos A C Perchs Thehandel kan du betale med Vipps, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro.  Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Betalingsbetingelsene er netto kontant 8 dager for bedriftskunder.

Konfliktløsning:

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Bedrifts salg på kreditt:
Vi tar eierskap av varene før betaling er mottatt.

Bank:

Danske Bank ( I Norge )
konto 86016142494
IBAN: NO69 8601 6142 494
Swift DABANO22